ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

OI K O Y F A L E S

Καλοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο.K A R D A S.

ΑΝΤΕ ΝΑ ΕΥΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ΛΙΓΑΚΙ......











ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ.......









Προς τον
κο Akio Komiri
Διευθύνοντα Σύμβουλο της TEPCO
(εταιρίας διαχείρισης πυρηνικής ενέργειας) της Ιαπωνίας
στη Fukushimna

Αξιότιμε Κύριε Komiri
Παίρνω το θάρρος να απευθυνθώ σε σας και να σας εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες για την συμβολή της χώρας σας στην τεχνολογική ανάπτυξη και πρόοδο του πλανήτη μας μέσα από την παροχή φθηνής και αξιόπιστης (πυρηνικής) ενέργειας.
Είμαι λάτρης και εν πολλοίς οπαδός των Ιαπωνικών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας που ομολογώ πως στέκονται μακράν από έτερα ομοειδή τόσο ευρωπαϊκά όσο και από αυτά τα προερχόμενα εκ της Αμερικανικής ηπείρου.
Με κίνδυνο να καταχραστώ τον εξαιρετικά πολύτιμο χρόνο σας, αναφέρω ότι τα ζηλευτά προϊόντα σας βρίσκονται άρρηκτα συνδεδεμένα με την καθημερινότητά μας, η χρήση των οποίων μας παρέχει ένα επίπεδο πολιτισμού αντάξιο της εποχής που ζούμε.
Εύχομαι το πολύτιμο για το παγκόσμιο πολιτισμικό γίγνεσθαι θεάρεστο έργο σας, να συνεχιστεί απρόσκοπτα, προς όφελος όλης της ανθρωπότητας.

Με εκτίμηση
Οι Καταναλωτές σας..

Υ.Γ. Εύχομαι να ξεπεράσετε σύντομα τα μικρο-προβλήματα που ταλανίζουν την περίοδο αυτή τόσον εσάς όσο και την πρότυπη χώρα σας. Είμαστε πάντα και νοερά στο πλευρό σας...



Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

ΣΧΟΛΙΟ ΟΥΔΕΝ

Άμα τσαμπουκαλεύεσαι πολύ, αυτά παθαίνεις!

Ο παρακάτω διάλογος μεταξύ Αμερικανών και Ισπανών είναι πραγματικός, σύμφωνα με αυτούς που τον δημοσιοποίησαν, και καταγράφτηκε από το κανάλι 106 (Finisterra/ Galicia) των Θαλάσσιων Επικοινωνιών. Μιλάμε για μοναδικό διάλογο που προσφέρει πολύ γέλιο.....

"Ισπανοί: Εδώ Α-835, για να αποφύγετε την σύγκρουση, παρακαλώ αλλάξτε την πορεία σας 15 μοίρες βόρεια. Αυτή τη στιγμή βρίσκεστε 25 ναυτικά μίλια μακριά και κατευθύνεστε ακριβώς κατά πάνω μας.

Αμερικανοί: Αλλάξτε εσείς την πορεία σας 15 μοίρες νότια.

Ισπανοί: Αρνητικόν! Επαναλαμβάνω, αλλάξτε πορεία 15 μοίρες, 15 μοίρες βόρεια.

Αμερικανοί : Σας ομιλεί ο πλοίαρχος σκάφους των ΗΠΑ, αλλάξτε πάραυτα την πορεία σας 15 μοίρες νότια.

Ισπανοί: Την υπόδειξή σας δεν την βρίσκουμε ούτε λογική, ούτε εφικτή. Εάν δεν θέλετε να προσκρούσετε επάνω μας, αλλάξτε την πορεία σας 15 μοίρες βόρεια.

Αμερικανοί : (Με υψωμένη φωνή) Σας ομιλεί ο πλοίαρχος Richard James Howard του σκάφους USS Montana, του δεύτερου σε μέγεθος αεροπλανοφόρου του στόλου των ΗΠΑ. Έχουμε μαζί μας δυο αντιτορπιλικά, καταδιωκτικό αεροσκάφος και τέσσερα υποβρύχια. Επιπλέον έχουμε την υποστήριξη καταδρομικών. Δεν κάνω ΥΠΟΔΕΙΞΗ, αλλά σας ΔΙΑΤΑΣΣΩ! Αλλάξτε πορεία 15 μοίρες νότια, σε αντίθετη περίπτωση θα προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια του στόλου μας. Πάραυτα τσακιστείτε και αλλάξτε πορεία!

Ισπανοί: Σας ομιλεί ο Juan Manuel Salas Alcantara, εδώ είμαστε δυο άτομα. Έχουμε μαζί μας ένα σκύλο, το βραδινό μας φαγητό, δυο μπουκάλια μπύρα και ένα καναρίνι. Το καναρίνι κοιμάται αυτήν την ώρα. Επιπλέον μας υποστηρίζει ο ραδιοφωνικός σταθμός Cadena Dial de La Coruna. Σας ομιλούμε από τον φάρο με αριθμό Α-835 των ισπανικών ακτών Finisterra Galicia και σας γνωστοποιούμε ότι δεν έχουμε πρόθεση να μετακινηθούμε. Δεν έχουμε ιδέα αν είμαστε ο μεγαλύτερος ή ο μικρότερος φάρος των Ισπανικών ακτών. Μπορείτε να προβείτε σε όλες τις γαμημένες απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια του γαμημένου σκάφους σας, που σας επαναλαμβάνω κατευθύνεται ολοταχώς προς τις βραχώδεις ακτές μας. Αλλά και πάλι επιμένουμε και σας υποδεικνύουμε να αλλάξετε την πορεία σας 15 μοίρες βόρεια.

Αμερικανοί: Οκ κατανοητόν, ευχαριστούμε...."

ΠΟΝΤΙΟΣ ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ (ΤΕΜΕΤΕΡΟΝ) Ο ΠΑΠΑΓΑΛΙΚΑΝ... ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ.....






ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

ΑΣΕ ΜΑΣ ΡΕ ΚΟΣΜΑ.........


ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΟ






ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ.... ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ....




Στην Ελλάδα όλοι είναι ανεφθίνοντες αρχηγέ..... Ως εκ τούτου καλά κάνετε και ανεφθινόσαστε. Γιατί όσοι ανεφθίνονται, ανεφθίνονται και οι υπόλοιποι όλοι ανεφθινόμαστε για σας. Ο πρώτος που ανεφθίνεται ας ρίξει τον λοίθον. Οι υπόλοιποι ανευθονομοτάριοι ας το βάλουν στα πόδια...Ως ίθισθε... Κοινοι γαρ οι μήρα ωλων οιμων... ανευθινοϋπευθυνομοτάριων κατρακυλοποπολάριων και ταλεπωράριων ιπικώωων. Αμήν λέγο ημοιν.....

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ, ΖΗΤΩ...και πάλι ΖΗΤΩ....

Και για να μην ξεχνιόμαστε ... γενικώς... λίγες πληροφορίες για την χώρα που μας έλαχε να ζήσουμε. Στη χώρα που κανένας άθλος δεν έμεινε ατιμώρητος. Είτε προσωπικός είτε συλλογικός. Δυστυχώς. Και να ξεκινήσουμε από την ένδοξη Αρχαία Ελλάδα... 

Να πως φέρθηκαν στα εκλεκτά παιδιά τους οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.

Πυθαγόρας 500 π.Χ. ετών 80: εξορία από πείνα.

Μιλτιάδης 489 π.Χ. ετών 65: φυλακή.

Αριστείδης 468 π.Χ. ετών 72: εξορία από πείνα.

Θεμιστοκλής 461 π.Χ. ετών 66: εξορία.

Αισχύλος 456 π.Χ. ετών 69: εξορία.

Περικλής 429 π.Χ. ετών 66: παραιτήθηκε κατηγορούμενος.

Φειδίας 429 π.Χ. ετών 66: φυλακή. 

Αναξαγόρας 428 π.Χ. ετών 72: εξορία.
 
Ηρόδοτος 429 π.Χ. ετών 59: εξορία.

Ικτίνος 420 π.Χ. ετών: εξορία.

Σοφοκλής 406 π.Χ. ετών 90: εξορία από πείνα.

Ευριπίδης 406 π.Χ. ετών 74: εξορία.

Αλκιβιάδης 404 π.Χ. ετών 48: εξορία.

Σωκράτης 399 π.Χ. ετών 71: ήπιε το κώνειο.

Θουκυδίδης 396 π.Χ. ετών 64: εξορία.

Αριστοφάνης 385 π.Χ. ετών 61: εξορία από πείνα.

Πλάτων 347 π.Χ. ετών 80: εξορία..

Ισοκράτης 338 π.Χ. ετών 99: εξορία.

Δημοσθένης 322 π.Χ. ετών 62: ήπιε δηλητήριο.

φθόνος, αχαριστία, διχόνοια..

ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΤΙ ΘΑ ΠΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.......

(Θα επανέλθουμε και για τα νεότερα...κατορθώματα της


 φυλής)

ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ Ή ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ... ΟΛΟΥΣ...







Ο Γιάννης Γκιωνάκης με τον Νίκο Σταυρίδη σε μια αυτοσχεδιαστική (εξ ολοκλήρου σχεδόν) σκηνή στην ταινία Κίτρινα Γάντια. Το εκπληκτικό είναι το πως κατάφεραν να συγκρατήσουν τα γέλια τους στη διάρκεια των γυρισμάτων. Μόνο σε ένα σημείο φάνηκε να χάνει τον έλεγχο ο Σταυρίδης, στην περιβόητη ατάκα: Ρε συ αυτός είναι ο Παλ. Πατρών Γερμανός για να λάβει την απάντηση από τον Γκιωνάκη: Όχι Έλληνας είναι. Εκεί φαίνεται να γελάει αλλά αποκτά αμέσως την αυτοκυριαρχία του. Στο σημείο αυτό βρίσκει εφαρμογή η ρήση του μεγάλου Γάλλου Κωμικού Λουί Ντε Φινές που είπε: Δεν επιτρέπω κανέναν να με σκηνοθετήσει. Απλά ακούω τις συμβουλές του όσον αφορά την κίνησή μου στη σκηνή. Οι ηθοποιοί αυτοί δεν σκηνοθετούνται. Απλά παίζουν με το ένστικτο και τον πλούτο της ψυχής τους. Κρίμα που στην Ελλάδα δεν φτάνουν τα Όσκαρ. Απλά αξεπέραστοι.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΕ

ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΤΡΙΧΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΝΑ ΓΗ ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΠΙΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΣΤΑ ΨΗΛΑ ΘΑ ΓΛΙΤΩΣΟΥΝ.ΑΝ ΔΕΝ ΕΡΘΕΤΕ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ ΔΕΝ ΓΛΙΤΩΝΕΤΕ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.ΡΩΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΩΣΜΑ. K A R D A S .

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΤΟΙΧΩΝ .....

1. «Αυτοί που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε.»
                 (λεωφόρος Αλεξάνδρας, Αθήνα)

2. «Αν τα λάθη διδάσκουν, τότε έχω καταπληκτική μόρφωση.»
                 (οδός Μπενάκη, Αθήνα)

3. «Η χώρα καταστρέφεται από την αδιαφορία, αλλά τι με
         νοιάζει εμένα;»
                 (λόφος Στρέφη, Αθήνα)

4. «Δεν φοβάμαι τίποτα, Δεν ελπίζω τίποτα, Ι am a free man.»
                  (πλατεία Αγ. Κήρυκου, Ικαρία)

5. «Θέλω να γίνω αυτό που ήμουν τότε που ήθελα να γίνω αυτό
         που είμαι τώρα.»
                 (πλατεία Εξαρχείων, Αθήνα)

6. «Οι τοίχοι έχουν αυτιά και τα αυτιά μας τοίχους.»
                 (Ψυρρής, Αθήνα)

7. «Το καλύτερο σχολείο που φωτίζει είναι αυτό που καίγεται.»
                 (4ο Λύκειο, Καλαμάτα)

8. «Ο Χριστός δίδαξε και πέθανε. Οι καθηγητές τι περιμένουν;»
                 (Ε.Μ.Π., Αθήνα)

9. «Κολόμβε, νγκαμώ την περιέργειά σου.»
                 ( Decadence, Αθήνα)

10. «Το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του.»
                 (πλατεία Εξαρχείων, Αθήνα)

11. «Φονιάδες των Ψαριών,Πελεκάνοι.»
                 (οδός Γερουλάνου, Αργυρούπολη)

12. «Η μαμά μου λέει ότι αν δεν έχω πέσει στο κρεβάτι μέχρι τις δέκα
         και μισή, θα πρέπει να γυρίσω σπίτι.»
                 (Ποτοπωλείον, Αθήνα)

13. «Μόνο τα καλά κορίτσια κρατάνε ημερολόγιο. Τα κακά δεν έχουν χρόνο.»
                 (Dark Sun, Αθήνα)

14. «Δεν υπάρχουν παθητικοί καπνιστές, μόνο αντιπαθητικοί αντικαπνιστές»
                 (T. E. I ., Αθήνας)

15. «Το Lifestyle είναι μαγικό, από μηδενικό σε κάνει νούμερο.»
                 (Γκάζι, Αθήνα)

16. «Θεσσαλονίκη, η μόνη πόλη που γράφεται με δύο Σίγμα και προφέρεται
         με δύο Λάμδα.»
                 (Μύλος, Θεσσαλονίκη)

17. «Διατηρείτε την Αθήνα καθαρή. Πετάτε τα σκουπίδια σας στον Πειραιά.»
                 (Μεταξουργείο, Αθήνα)

18. «Ο Χριστός πέθανε,ο Αινστάιν πέθανε, και Εγώ δεν αισθάνομαι καλά τελευταία.»
                 (Aν club, Αθήνα)

19. «Ζαλίζομαι. Σταματήστετη Γη να κατέβω.»
                 (Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη)

20. «Συμμετέχω, Συμμετέχεις, Συμμετέχει, Συμμετέχουμε, Συμμετέχετε, Αποφασίζουν.»
                 (οδός Σινώπης, Αθήνα)

21. «Μήπως ήρθε η ώρα να πεθάνουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην χώρα που τους γέννησε;»
                 (οδός Σινώπης, Αθήνα)

22. «Τα γκαζάκια δεν είναι μόνο για καφέδες.»
                 (οδός Παπαδιαμαντοπούλου,Αθήνα)

23. «Έγχρωμη TV , Ασπρόμαυρη Ζωή.»
                 (οδός Στουρνάρα, Αθήνα)

24. «Μην τα περιμένετεόλα από την Αστυνομία. Χτυπηθείτε μόνοι σας.»
                 (Παπασωτηρίου, οδός Στουρνάρα,Αθήνα)

25. «Η Βία δεν είναιΛύση, η Λία όμως είναι Βίσση.»
                 (Μύθος, Ρέθυμνο) 



"Έξω οι Βάσεις απ' τη Χημεία"

"Βία(gra):το τελευταίο καταφύγιο των ανίκανων"

"Αφού δουλεύεις για να ζεις, γιατί “σκοτώνεσαι” στη δουλειά;"

"Φωτιά στις κάλπες, όχι στα δάση".

"Όποιος ανακατεύεται με τις τράπεζες, τον τρώνε οι τόκοι"

“Δεν φτάνουν τα προβλήματα του κόσμου, τώρα έχουμε και τα δικά μας”"

"Εμπρός στον έτσι που χάραξε ο τέτοιος "

"Φυσικά και καπνίζω …είναι πιο υγιεινό απο το να αναπνέω"

"Τα καλά κορίτσια πάνε στον παράδεισο …τα κακά πάνε παντού"

"Η ευτυχία δεν φέρνει τα λεφτά"

"Ο Οιδίποδας ήταν ο πρώτος άνθρωπος που γεφύρωσε το χάσμα των γενεών"

"Λευτεριά στα γίδια"

"Όταν έχω ιδέες δεν έχω σπρέι"

"Μην περιμένεις να χιονίσει για να δεις άσπρη μέρα"

"Προσπάθησα να αυτοκτονήσω παίρνοντας ένα κουτί ασπιρίνες, αλλά με τις δύο πρώτες αισθάνθηκα πολύ καλύτερα"

"Μην πατάτε τους τοίχους..."

"Κάτω τα σφυροδρέπανα …ζήτω τα BLACK AND DECKER"

"Κάτω τα κεφάλια απο τις καρφίτσες"

"Κάτω η θυληκότητα και ο ανδρισμός"

"Φυλάξτε την παρθενιά σας για τα γεράματα"

"NO PARKISON"

"Όταν πεθάνω θα πάω στον παράδεισο γιατί την κόλαση την έζησα εδώ"

"Καβάλα στο καλάμι τον κόσμο γύρισα !"

"Τα παντα ήταν διαφορετικά πριν αλλάξουν όλα"

"Κάτω τα κόμματα ....ζήτω οι τελείες"

"Πάρε ένα σκύλο να νιώσεις αφεντικό"

"Οσο ζω ελπιζω κι οσο ελπιζω απελπιζομαι"

"Το κενό υπάρχει μέχρι να πέσεις μέσα του.Μετά, το γεμίζεις εσύ."

"Αφού δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε το νόμο της βαρύτητας, μπορούμε να αμφισβητήσουμε τη βαρύτητα των νόμων..." 

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ......


Γιατί οι εικόνες έχουν σιωπές που σβήνουν τις κραυγές του σήμερα. Και όταν η φασαρία  του τίποτα αρνείται πεισματικά να πεί κάτι, αυτές αναλαμβάνουν τον λόγο με  λέξεις που ξεχάστηκαν πια...
Ας είναι όμως.... 
Πιο πολύ από τις φωνές των φίλων μου... καταλαβαίνω, πια, τις σιωπές τους...




Κιντάπογλου

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

ΤΑ ΧΙΛΙΑΣΑΜΕ















ΤΑ ΧΙΛΙΑΣΑΜΕ...
Και η προσπάθεια βρήκε ανταπόκριση. 
Τελικά άξιζε τον κόπο. Χίλιες επισκέψεις σε πενήντα μέρες δεν είναι και λίγες για ένα  blog αυτοκριτικής, σκληρής τις περισσότερες φορές.  
Ναι... τα χιλιάσαμε. 
Και η προσπάθεια έγινε ουσία. Σε μια εποχή που οι ευχές και τα όνειρα χάνονται όταν ανοίγουν τα βλέφαρα, εμείς λέμε να συνεχίσουμε. Ξύπνιοι και όχι εν υπνώσει. Αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα που δεν μας αφήνει περιθώρια για χασμουρητά..
Λέμε να συνεχίσουμε, όσο και όπως μπορούμε, όσο αντέχουμε.
Show must go on...   
Η παράσταση (προσπάθεια) πρέπει να συνεχιστεί....
τραγούδησε ο Mercury των Queens γνωρίζοντας ότι θα πεθάνει από aids.
Αφιερωμένο σε όλους όσους προσπαθούν... γι' αυτό που προσπαθούν, γνωρίζοντας και έχοντας την απόλυτη επίγνωση του τέλους...

"Θα το αντιμετωπίσω με ένα χαμόγελο. 
Δεν θα παραδοθώ ποτέ. 
Μέσα στο  θέαμα,  θα απογειώσω το πρόγραμμα. 
Θα υπερβάλλω....
Έχω το κουράγιο να συνεχίσω.
Με την παράσταση......
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί.....
SHOW MUST GO ON (Queens)
Άδειοι τόποι...
άραγε γιατί να ζούμε;
εγκαταλειμμένες θέσεις   - υποθέτω ότι ξέρουμε το αποτέλεσμα
ξανά και ξανά.
Mήπως γνωρίζει κάποιος αυτό που αναζητούμε; 
Και άλλος ήρωας και άλλο ανεγκέφαλο έγκλημα
Πίσω από την κουίντα... στην παντομίμα...
Κράτα την γραμμή ανοιχτή... Θέλει κανείς να επικοινωνήσει; 
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί..
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί... Ναι...
Μέσα μου, η καρδιά μου έγινε χίλια κομμάτια
Το μέϊκ απ μου έχει ξεφλουδίσει,
αλλά το χαμόγελό μου ακόμα παραμένει.
Οτι και αν συμβεί θα το αφήσω στην τύχη...
Μια ακόμη στεναχώρια
Ένα ακόμα συναίσθημα χωρίς ανταπόκριση
Ξανά και ξανά.
Ξέρει κανείς άραγε κανείς γιατί ζούμε;
Υποθέτω ότι μαθαίνω. Πρέπει να είμαι πιο θετικός τώρα. 
Σύντομα θα στρίψω στην γωνία.
Έξω η αυγή έχει κομματιαστεί.
Αλλά μέσα στο σκοτάδι
βιώνω μια επώδυνη ελευθερία
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί.
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί. Ναι, Ναι
Ω μέσα μου η καρδιά μου έχει γίνει χίλια κομμάτια.
Το μεικ απ μου έχει ξεφλουδίσει.
Αλλά το χαμόγελό μου ακόμα παραμένει.
Η ψυχή μου είναι φιλοτεχνημένη σαν τα φτερά της πεταλούδας
ιστορίες με νεράϊδες του χθες μεγαλώνουν μέσα μου 
και δεν θα πεθάνουν ποτέ.
Δεν μπορώ να πετάξω φίλοι μου....
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί.. Ναι ...
Η παράσταση  πρέπει να συνεχιστεί. 
Θα το αντιμετωπίσω με ένα χαμόγελο. 
Δεν θα παραδοθώ ποτέ. 
Μέσα στο  θέαμα, 
θα απογειώσω το πρόγραμμα. 
Θα υπερβάλλω....
Έχω το κουράγιο να συνεχίσω.
Με την παράσταση......
Η παράσταση πρέπει να συνεχιστεί......

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

ΕΠΕΙΔΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ (ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ) ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ...


Το ζήτημα των ελληνικών τραπεζών". Μ' αυτόν τον τίτλο κωδικοποιήθηκε μια ιστορία χρηματοπιστωτικής "κερδοσκοπίας" του 19ου αιώνα. Πρωταγωνιστές ήταν από τη μια πλευρά η καταρρέουσα Οθωμανική Αυτοκρατορία, οι Έλληνες Κωνσταντινουπολίτες πιστωτές της και τα μεσογειακά τραπεζικά τους δίκτυα και από την άλλη η Κρατική Τράπεζα της Γαλλίας (Banque de France). 

Η εξέλιξη της υπόθεσης απείλησε, μάλιστα, να "τινάξει στον αέρα" την ευρωπαϊκή οικονομική σταθερότητα, κάτι που τελικά αποφεύχθηκε, με αμφίπλευρες υποχωρήσεις και "ρεαλιστικούς" συμβιβασμούς. 


H Κεντρική Τράπεζα της Γαλλίας (Banque de France) είχε περιέλθει, το 1860, περίπου στη θέση της... Lehman Brothers, παραμονές της κατάρρευσής της. Τα "τοξικά" χρεόγραφα που είχε ενεχυριάσει, μέσω ενός εκτεταμένου χρηματοπιστωτικού δικτύου ελληνικών συμφερόντων, με έδρα την Κωνσταντινούπολη και με "πλοκάμια" σε όλη τη Mεσόγειο, προέρχονταν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο "μεγάλος ασθενής" χρειαζόταν ολοένα και περισσότερα κεφάλαια για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους του, τα οποία παρείχαν αφειδώς, με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, ιδιώτες πιστωτές, κυρίως ελληνικά και εβραϊκά τραπεζικά δίκτυα της Πόλης. Οι τελευταίοι εξασφάλιζαν ρευστότητα από τους συνεργάτες τους στη Μασσαλία, που είχαν πρόσβαση στην Τράπεζα της Γαλλίας. Οι οίκοι αυτοί δάνειζαν με υψηλό επιτόκιο και με κίνητρο το μεγαλύτερο κέρδος. 

Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Πόλης ήταν ταυτόχρονα και εμπορικοί οίκοι, προμηθευτές του οθωμανικού Δημοσίου και του στρατού. Αφού αντλούσαν τα χρήματα από τη διατραπεζική αγορά της Δύσης και δάνειζαν τον Σουλτάνο, ένα μέρος αυτών των χρημάτων μετά τον δανεισμό επέστρεφε στα ταμεία τους, μέσω των πληρωμών του οθωμανικού Δημοσίου για προμήθειες (εξοπλισμούς, πρώτες ύλες κ.λπ.). Όταν οι συναλλαγματικές, που είχαν εκδοθεί επ' ονόματι των οθωμανικών τίτλων έληγαν, οι τραπεζίτες τις αντικαθιστούσαν με νέες εκδόσεις και ο δανεισμός συνεχιζόταν απρόσκοπτα. 


Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη ροή του δανεισμού, μας δίνει η επίκουρη καθηγήτρια Νεότερης Ιστορίας Άννα Μανδυλαρά, μεταφέροντας ένα απόσπασμα από τα ιστορικά αρχεία της Τράπεζας της Γαλλίας. 

"Σωτήριον έτος 1861. Ο έμπορος και προμηθευτής του Οθωμανικού στρατού Φάλανγκας μεταβίβασε στον πιστωτή του, έμπορο Κούπα, έναν οθωμανικό τίτλο (χαβαλέ) ώστε να χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση στην ανεύρεση συναλλαγματικών πληρωτέων στη Γαλλία, ή στο Λονδίνο. Ο Κούπας, την επόμενη μέρα, μεταβίβασε τον τίτλο στον έμπορο της Πόλης, Ευαγγέλη Μπαλτατζή. Ο Ευαγγέλης Μπαλτατζής προμηθεύτηκε, από επτά τραπεζίτες της πόλης, συναλλαγματικές πληρωτέες στη Μασσαλία και το Λονδίνο, με οπισθογράφηση των εν λόγω τραπεζιτών, επ' ονόματι του οθωμανικού τίτλου. Οι συναλλαγματικές είχαν εκδοθεί επί των Ελλήνων τραπεζιτών της Μασσαλίας, οι οποίοι τελικά τις προεξόφλησαν στην Τράπεζα της Γαλλίας. Οι συναλλαγματικές τελικά διαμαρτυρήθηκαν...".
Η υπερσυσσώρευση επισφαλών ("τοξικών" θα λέγαμε σήμερα τίτλων) στο υποκατάστημα της γαλλικής κρατικής τράπεζας, στη Μασσαλία, σήμανε συναγερμό στα κεντρικά γραφεία της στο Παρίσι. Οι ύβρεις και οι απειλές που εκτόξευαν την περίοδο εκείνη οι Ευρωπαίοι δανειστές κατά των Ελλήνων τραπεζιτών θα έκαναν πρόσφατα δημοσιεύματα να μοιάζουν με νουβέλες. 

"Ράτσα δυστυχισμένη, μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς", "δόλιους" και "υποκριτές", "αγύριστα κεφάλια" με "ηθική κάτω του μηδενός", χαρακτήριζε τους Έλληνες τραπεζίτες της Πόλης, ο β' αντιπρόεδρος της Τράπεζας της Γαλλίας βαρόνος Doyen, που έφτασε εσπευσμένα στην Κωνσταντινούπολη για διαπραγματεύσεις. Αφού τούς περιέλουζε με τα χειρότερα επίθετα, σημείωνε στην αναφορά του, ότι είναι "ικανοί να μας γλιστρήσουν μέσα από τα χέρια μας ή να μας σύρουν στα δικαστήρια, πράγμα που είναι το ίδιο". 

Χρειάστηκαν "ρεαλιστικοί" συμβιβασμοί για να ανατραπεί το κλίμα και να προστατευτεί η ευρωπαϊκή οικονομία, με μια απίστευτη κατάληξη, λίγα χρόνια μετά το ξέσπασμα του "σκανδάλου": ο εκ των πρωταγωνιστών Ελλήνων μεγαλοτραπεζιτών (θείος του Ευαγγέλη Μπαλτατζή), που αποτέλεσαν την "πέτρα του σκανδάλου" που απείλησε να καταστρέψει την Τράπεζα της Γαλλίας, επτά χρόνια μετά, παρασημοφορήθηκε από την ίδια την Τράπεζα της Γαλλίας, ως... ευεργέτης της! 


Ο τίτλος Φάλανγκα-Κούπα ήταν ένας από τους πολλούς, που κατέληξαν στο θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας της Γαλλίας και που τελικά έγιναν δεκτοί κατ' ανάγκη, αφού μεσολάβησαν σκληρές διαπραγματεύσεις, με ύβρεις και απειλές, μεταξύ πιστωτών και οφειλετών, για να μην καταρρεύσει η τράπεζα. 

Το αποτυχημένο δάνειο και η "αξιοπιστία" της Υψηλής Πύλης 
H Υψηλή Πύλη συνήθιζε να εκδίδει εντολές πληρωμής ή κρατικά χρεόγραφα "χαβαλέδες", δηλαδή, ομολογίες του οθωμανικού Δημοσίου, επ' ονόματι των οποίων οι πιστωτές Έλληνες τραπεζίτες της Πόλης, αναζητούσαν ρευστότητα για να καλύψουν τον δανεισμό. Καθώς οι οθωμανικοί τίτλοι δεν είχαν εισαχθεί στο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο (ως το 1865) ήταν αδύνατη η διαπραγμάτευσή τους και έπρεπε οι δανειστές του να χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι ή να αναζητήσουν ρευστότητα από "συγγενή" δίκτυα, στην άλλη άκρη της Μεσογείου.
Τα τραπεζικά ιδρύματα των Ελλήνων της Μασσαλίας, που ανθούσαν εκείνη την περίοδο, δέχονταν τις συναλλαγματικές των ελληνικών και εβραϊκών τραπεζών της Πόλης, που είχαν εκδοθεί με ενέχυρο τις οθωμανικές ομολογίες και αφού τις οπισθογραφούσαν, τις εξαργύρωναν με χαμηλό επιτόκιο, στο υποκατάστημα της κρατικής Τράπεζας της Γαλλίας, στη Μασσαλία. Η αλυσίδα έφερνε κέρδη για όλους. Οι Γάλλοι δάνειζαν φθηνά, οι Μασσαλιώτες κρατούσαν προμήθεια, οι Κωνσταντινουπολίτες δάνειζαν ακριβότερα στον Σουλτάνο. Η διαφορά του υπέρογκου επιτοκίου που κατέβαλε η Υψηλή Πύλη στους μεσάζοντες και του χαμηλού επιτοκίου, με το οποίο τούς δάνειζε η Τράπεζα της Γαλλίας, εξασφάλιζε καλά κέρδη για όλους. 


Η ισορροπία αυτή, όμως, έμελλε να διαταραχθεί, όταν ο Σουλτάνος προσπάθησε να δανειστεί μακροχρόνια και απευθείας από άλλη τραπεζική "πηγή", πάλι από τη Γαλλία, ώστε να μπορέσει να καταβάλει μέρος του χρέους του, στους Έλληνες τραπεζίτες της Πόλης, που εκτός από δανειστές ήταν ταυτόχρονα και προμηθευτές του οθωμανικού Δημοσίου. 


Από το δάνειο αυτό, ο Σουλτάνος φιλοδοξούσε να δώσει μια ανάσα ρευστότητας στα ελληνικά δίκτυα της Πόλης, εκείνοι με τη σειρά τους θα πλήρωναν τους Μασσαλιώτες και αυτοί με τη σειρά τους την Κεντρική Τράπεζα της Γαλλίας, που είχε πλέον στα συρτάρια της πληθώρα συναλλαγματικών του ελληνικού τραπεζικού δικτύου. 

Το δάνειο όμως ναυάγησε την τελευταία στιγμή, αποκαλύπτοντας το δραματικό σημείο της έκθεσης της Τράπεζας της Γαλλίας απέναντι σε τίτλους, που αντιπροσώπευαν ιδιαίτερα ριψοκίνδυνες τοποθετήσεις, επειδή η κίνηση του Σουλτάνου να αναζητήσει μακροχρόνιο δανεισμό απεικόνιζε, στα μάτια των πιστωτών, οικονομική αδυναμία και έθετε σε αμφιβολία τη δυνατότητα του οθωμανικού Δημοσίου να τους καλύψει. 


Η υπόθεση του ματαιωθέντος δανείου, που έμεινε στην ιστορία ως "σκάνδαλο Mires" από το όνομα του διευθυντή της ιδιωτικής γαλλικής τράπεζας "La Caisse Generale des Chemins de Fer", ο οποίος προθυμοποιήθηκε να κινητοποιήσει ένα κονσόρτσιουμ πιστωτών και να το εκδώσει, κανονίστηκε μεταξύ του ιδίου του Jules Mires και Τούρκων διπλωματών, στο Παρίσι. 

Αφορούσε ομολογιακό δάνειο 400.000 φράγκων το οποίο θα εκδιδόταν με επιτόκιο 6% αλλά στο 0,53 κάτω από το άρτιο (άρα, με διπλό ουσιαστικά επιτόκιο) για 36 χρόνια. Ατυχώς, στις 15 Δεκεμβρίου του 1860, ο εκπρόσωπος των ομολογιούχων και πρόεδρος της εταιρίας Γαλλικών Σιδηροδρόμων de Poldana, αντιλαμβανόμενος ότι δεν υπήρχε αξιοπιστία των οθωμανικών εγγυήσεων για τη μακροχρόνια χορήγησή του, κατήγγειλε τον Mires για απάτη και μεθόδευσε τη σύλληψή του και τη ματαίωση του δανεισμού. 


Τότε, η Τράπεζα της Γαλλίας διαισθάνθηκε, πίσω από το "δάνειο Mires", τις πιέσεις του δικτύου των ελληνικών οίκων να εισπράξουν από γαλλικά λεφτά, μέρος των πιστώσεών τους προς τον Σουλτάνο και συναισθάνθηκε πίσω απ' αυτό, την αδυναμία της οθωμανικής κυβέρνησης να εκτελεί ακόμη και βραχυπρόθεσμες πληρωμές. Έκρινε ότι οι οθωμανικοί τίτλοι δεν είχαν καμία αξία, διότι αφενός δεν υπήρχε μηχανισμός για να εισπραχθούν με δική της πρωτοβουλία και άμεσα, αφετέρου ήταν αβέβαιη η αποπληρωμή των χρεογράφων, ενώ από την άλλη ήδη η Τράπεζα είχε συγκεντρώσει στο χαρτοφυλάκιό της μεγάλο απόθεμα τέτοιων τίτλων. Και φοβούμενη την κατάρρευση, αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα. Διέταξε τα υποκαταστήματά της (και αυτό της Μασσαλίας) να μην δέχονται συναλλαγματικές επ' ονόματι οθωμανικών ομολογιών. Μόνο που ήταν αργά. 

Ο πανικός 
Η είδηση προκάλεσε τέτοιο πανικό στο διατραπεζικό δίκτυο Μασσαλίας-Κωνσταντινούπολης, που πλημμύρισε το υποκατάστημα της Τράπεζας της Γαλλίας στη Μασσαλία, με σωρεία συναλλαγματικών επ' ονόματι των επισφαλών οθωμανικών τίτλων.
Ο διευθυντής του υποκαταστήματος της Κρατικής Τράπεζας της Γαλλίας στη Μασσαλία, που ως τότε δεν είχε διαπιστώσει προβλήματα στη ροή του χρήματος, εξεπλάγη με την αιφνίδια και αδικαιολόγητη κατ' αυτόν αλλαγή της τακτικής του ιδρύματος και συνέχισε να προεξοφλεί επιταγές των Μασσαλιωτών. 

Χρειάστηκε η αποστολή ελεγκτών από τα κεντρικά της Τράπεζας της Γαλλίας στη Μασσαλία για να τον πείσουν να μην δέχεται τις συναλλαγματικές των Ελλήνων της Μασσαλίας, αφού έως τότε ήταν οι καλύτεροι πελάτες του. 


Όμως, η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο. Η Τράπεζα της Γαλλίας είδε έντρομη τους "τοξικούς" τίτλους να πλημμυρίζουν το θησαυροφυλάκιό της. Οι επισφαλείς παρακρατούμενοι τίτλοι του υποκαταστήματος στη Μασσαλία ήδη είχαν ανέλθει σε αξία 24 εκατομμυρίων γαλλικών φράγκων, έναντι 13 εκατομμυρίων που ήταν το εξαμηνιαίο μέρισμα όλης της τράπεζας! 

Προ της διαπίστωσης αυτής, η Τράπεζα της Γαλλίας εξαπέλυσε ιδιαίτερα δυσφημιστική εκστρατεία κατά των Ελλήνων τραπεζιτών και της Υψηλής Πύλης, με απειλές και ύβρεις για να τούς αναγκάσει να πληρώσουν το χρέος τους. 


Οι απειλές όμως ήταν αδύνατο να πιάσουν τόπο διότι: οι οίκοι της Μασσαλίας, που είχαν ως τότε καλό όνομα, δέχθηκαν να πληρώσουν μόνο όσες συναλλαγματικές εκδόθηκαν στο όνομά τους και όχι τις οπισθογραφημένες των τραπεζών της Πόλης. Ο δε Σουλτάνος αδυνατούσε να πληρώσει άμεσα τους πιστωτές του της Πόλης για να εξοφλήσουν με τη σειρά τους τον κεντρικό δανειστή. 

Έπειτα από ενάμιση μήνα σκληρής στάσης και αφού είχαν μεσολαβήσει ύβρεις και εκβιασμοί, η Τράπεζα της Γαλλίας άρχισε να συνειδητοποιεί ότι βρισκόταν με την "πλάτη στον τοίχο". Η παύση πληρωμών που είχε επιβάλει φάνηκε ότι κάθε άλλο παρά έλυνε το πρόβλημα. Χαμένοι δεν θα ήταν οι τραπεζίτες και ο Σουλτάνος, αλλά οι μέτοχοι του ιδρύματος, που είχε ανοιχθεί στους "τοξικούς" τίτλους. Με την τακτική της, ουσιαστικά επιδείνωνε την κατάσταση και εξέθετε τους μετόχους της στο χειρότερο εφιάλτη, που πάσχιζε να αποφύγει. Στη χρεοκοπία! Πώς ; 


Ουσιαστικά, η Τράπεζα της Γαλλίας υποβαθμίζοντας αίφνης την... πιστοληπτική ικανότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με την εντολή της για την παύση πληρωμών, την καθιστούσε αναξιόπιστη για δανεισμό. Έπεσε δηλαδή στην παγίδα που έστησε. 

Κι αυτό διότι, ή θα έπρεπε να συνεχίσει να δανείζει επισφαλώς όλο το ελληνικό δίκτυο και τον Σουλτάνο, αποδεχόμενη τους ριψοκίνδυνους οθωμανικούς τίτλους, με την ελπίδα να πάρει κάποτε τα λεφτά της και με το ρίσκο να χάσει ακόμη περισσότερα, ή από την άλλη θα ήταν υποχρεωμένη να διατηρεί στα συρτάρια της άχρηστα χαρτιά, αφού με την απόφασή της να διακόψει τη ροή του δανεισμού δυναμίτιζε και την παραμικρή ελπίδα αποπληρωμής των τίτλων, που ήδη είχε ενεχυριάσει. 


Η αναφορά του ελεγκτή και β' υποδιοικητή της Τράπεζας βαρόνου Doyen, που πήγε στην Κωνσταντινούπολη για να δει τι πιθανότητες έχουν οι πιστωτές να πληρώσουν, θυμίζει πολλά από το σήμερα. Και καταδεικνύει ότι η άφιξη ελεγκτών των πιστωτών στις δανειζόμενες χώρες δεν είναι σημερινό φαινόμενο. 

Αφού, ο Doyen περιέγραφε σε σελίδες ολόκληρες στην αναφορά του τους οφειλέτες του ως "συρφετό" και ως ορισμό της "ανυποληψίας", προεξοφλούσε ότι η δικαστική εμπλοκή "μαζί τους, με την προοπτική, να βρεθούμε μπλεγμένοι με επτά νομοθεσίες" και "σε δικαστήρια που δεν χαρακτηρίζονται, ως προπύργια αρετής, ηθικής και εντιμότητας" δεν θα συνέφερε κανένα. 

Eτσι, κατέληξε σε μια ρεαλιστική πρόταση προς τους μετόχους, για τον χειρισμό της κρίσης, που έγινε τελικά δεκτή: πρότεινε, εμμέσως, να γίνουν δεκτά τα οθωμανικά ομόλογα, ώστε να ξεμπλοκάρει το σύστημα και να τονωθεί η ρευστότητα και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ανάπτυξης και φυσικά συνθήκες αποπληρωμής των χρεών. 


"Ας μού επιτραπεί να σας απευθύνω μια τελευταία ευχή, χρησιμοποιώντας μια διάσημη αποστροφή: προτιμοτέρα η απώλεια ηθικής τινός αρχής, παρά των εκατομμυρίων μας", παραδέχεται κυνικά, στην επιστολή του προς την Τράπεζα, ο βαρόνος. 

Οι οθωμανικοί τίτλοι έγιναν δεκτοί τελικά από την Τράπεζα, ως τίτλοι δημοσίου χρέους, με το ίδιο επιτόκιο που είχε συμφωνηθεί και με αποπληρωμή σε τρία χρόνια, όπως ακριβώς πρότεινε ο Σουλτάνος.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ.....




ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΜΠΟΜΠΙΡΑΣ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΛΛΩΣΕΙ ΚΑΠΟΥ....

ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΕΝ ... Αθάνατος.... (... παντρεύτηκε την [θετή] κόρη του )..


Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΗΝ ΖΗΣΩ.... (Είπε ο μεγάλος)


Την επόμενη ζωή μου θέλω να την ζήσω ανάποδα.


Ξεκινάς από νεκρός. Έτσι γλυτώνεις την επώδυνη διαδικασία.


Μετά ξυπνάς σε ένα γηροκομείο και αισθάνεσαι κάθε μέρα και καλύτερα...


Σε πετάνε έξω από το γηροκομείο γιατί δεν είσαι πλέον τόσο γέρος. Πηγαίνεις και εισπράττεις την σύνταξή σου  και μετά όταν αρχίζεις να δουλεύεις σου δίνουν δώρο ένα χρυσό ρολόι και κάνουν πάρτι για σένα την πρώτη μέρα στην δουλειά.


Δουλεύεις τα επόμενα 40 χρόνια μέχρι να γίνεις νέος και να χαρείς τη ζωή.


Κάνεις πάρτι, πίνεις αλκοόλ και γενικά είσαι ατακτούλης.Μετά είσαι έτοιμος για το γυμνάσιο.




Μετά πας στο δημοτικό, γίνεσαι παιδί,  παίζεις. Δεν έχεις ευθύνες, γίνεσαι βρέφος μέχρι τη στιγμή που γεννιέσαι. Μετά περνάς 9 μήνες κολυμπώντας σε ένα πολυτελές σπα με όλα τα κομφόρ, κεντρική θέρμανση και πλήρη εξυπηρέτηση, μεγαλύτερο χώρο κάθε μέρα και .....Νάτο!!


ΤΕΛΕΙΩΝΕΙΣ ΣΑΝ ΕΝΑΣ ΟΡΓΑΣΜΟΣ.........